Dział Ewidencji i Świadczeń

Dział Ewidencji i Świadczeń realizuje zadania:

  1. Rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy.
  2. Ustalanie uprawnień w zakresie uznania lub odmowy uznania danej osoby za bezrobotną oraz utraty statusu bezrobotnego.
  3. Ustalanie uprawnień do świadczeń z tytułu bezrobocia, w tym przygotowywanie decyzji o przyznaniu, odmowie przyznania lub utracie tych świadczeń, a także innych decyzji w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym.
  4. Obsługa bezrobotnych i poszukujących pracy pod kątem działań ewidencyjnych oraz działań związanych z wypłatą świadczeń.
  5. Kompleksowa obsługa dodatku aktywizacyjnego.
  6. Generowanie i weryfikacja list wypłat dla osób pobierających świadczenia.
  7. Sporządzanie harmonogramów wypłat zasiłków i innych świadczeń.
  8. Wydawanie rocznych informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11).
  9. Realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, w tym realizowanie decyzji Samorządu Województwa w sprawie świadczeń z tytułu bezrobocia.
  10. Przyjmowanie od osób bezrobotnych niezbędnych dokumentów do ustalenia uprawnień przewidzianych w Ustawie.
  11. Obsługa systemu Płatnik w zakresie danych dotyczących bezrobotnych.
  12. Prowadzenie i archiwizowanie akt osobowych dotyczących bezrobotnych i poszukujących pracy.
  13. Przygotowywanie korespondencji z komornikami w sprawach dotyczących zajęć alimentacyjnych i niealimentacyjnych.
  14. Prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowywanie i wydawanie decyzji, postanowień i zaświadczeń w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym.
  15. Opracowywanie sprawozdań z zakresu wykonywanych obowiązków.
  16. Współpraca z organami rentowymi, urzędami skarbowymi oraz innymi organami i instytucjami.
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Kamil Drozdek
(2025-07-16 11:18:03)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki