Dział Ewidencji i Świadczeń
Dział Ewidencji i Świadczeń realizuje zadania:
- Rejestrowanie zgłaszających się bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Ustalanie uprawnień w zakresie uznania lub odmowy uznania danej osoby za bezrobotną oraz utraty statusu bezrobotnego.
- Ustalanie uprawnień do świadczeń z tytułu bezrobocia, w tym przygotowywanie decyzji o przyznaniu, odmowie przyznania lub utracie tych świadczeń, a także innych decyzji w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym.
- Obsługa bezrobotnych i poszukujących pracy pod kątem działań ewidencyjnych oraz działań związanych z wypłatą świadczeń.
- Kompleksowa obsługa dodatku aktywizacyjnego.
- Generowanie i weryfikacja list wypłat dla osób pobierających świadczenia.
- Sporządzanie harmonogramów wypłat zasiłków i innych świadczeń.
- Wydawanie rocznych informacji o dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11).
- Realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, w tym realizowanie decyzji Samorządu Województwa w sprawie świadczeń z tytułu bezrobocia.
- Przyjmowanie od osób bezrobotnych niezbędnych dokumentów do ustalenia uprawnień przewidzianych w Ustawie.
- Obsługa systemu Płatnik w zakresie danych dotyczących bezrobotnych.
- Prowadzenie i archiwizowanie akt osobowych dotyczących bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Przygotowywanie korespondencji z komornikami w sprawach dotyczących zajęć alimentacyjnych i niealimentacyjnych.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych oraz przygotowywanie i wydawanie decyzji, postanowień i zaświadczeń w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym.
- Opracowywanie sprawozdań z zakresu wykonywanych obowiązków.
- Współpraca z organami rentowymi, urzędami skarbowymi oraz innymi organami i instytucjami.
Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio
zmodyfikował:
Kamil Drozdek
(2025-07-16 11:18:03)