Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu w Bolesławcu.

Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • Rejestr zmian - brak nagłówka pierwszego poziomu, obecność przestarzałych/nieużywanych elementów HTML oraz elementów służących prezentacji

  • Moja sprawa - niski kontrast wybranych elementów tekstowych,

  • Strona logowania - obecność przestarzałych/nieużywanych elementów HTML, komunikat o błędzie logowania nie jest automatycznie odczytywany przez czytnik ekranu.

Oświadczenie sporządzono dnia: . Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mariusz Rogala, m.rogala@pup.boleslawiec.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 76 856 98 28 lub 75 732 66 01 wew. 138. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Do budynku prowadzą dwa wejścia od ulicy Obrońców Helu oznaczone literami A i B. Do obu wejść prowadzą podjazdy dla wózków inwalidzkich.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Dla osób na wózkach dostępne są pomieszczenia na parterze.

W budynku nie ma windy. Jest dostępna toaleta dla osób niepełnosprawnych.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Urząd posiada pętlę indukcyjną. Nie ma oznaczeń w alfabecie brajla oraz druku (napisów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku Urzędu. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu zapewnia dostęp do usług tłumacza języka migowego, osobom uprawnionym, zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (jedn. tekst Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) przy załatwianiu spraw w urzędzie. W celu zgłoszenia chęci skorzystania z ww. świadczenia prosimy o kontakt co najmniej na 3 dni robocze przed terminem spotkania pod nr faksu: 75 732-66-01 w. 115, e-mail: wrbo@praca.gov.pl, drogą pocztową na adres: 59-700 Bolesławiec ul. Obrońców Helu 10 lub osobiście w siedzibie PUP w punkcie informacji. Wzór zgłoszenia zamiaru skorzystania z usług tłumacza języka migowego znajduje się poniżej.
Istnieje także możliwość połączenia się z konsultantem Zielonej Linii (wideokonferencja), który będzie tłumaczył rozmowę na język migowy w trakcie wizyty klienta w urzędzie pracy (po wcześniejszym zgłoszeniu). Klient, który chce uzyskać informacje na temat rynku pracy i form wsparcia z urzędów pracy może połączyć się z konsultantem z Centrum Informacyjnym Służb Zatrudnienia.
Zielona Linia - tłumacz.

Obrazek przedstawia ikonę symboliczną pliku Wzór zgłoszenia zamiaru skorzystania z usług tłumacza języka migowego
Typ pliku: DOCX, Rozmiar: 12 KB
Wytworzył:
Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu
Udostępnił:
Kamil Drozdek
(2023-04-04 14:31:35)
Ostatnio zmodyfikował:
Kamil Drozdek
(2023-04-12 12:01:29)
Wytworzył:
Mariusz Rogala
(2016-04-12)
Udostępnił:
anonimizacja
(2016-04-12 12:09:43)
Ostatnio zmodyfikował:
Kamil Drozdek
(2024-03-29 13:21:16)