Dział Rozwoju Rynku Pracy

Dział Rozwoju Rynku Pracy realizuje zadania:

  1. Zadania z zakresu pośrednictwa pracy i poradnictwa zawodowego oraz wsparcia osób długotrwale bezrobotnych:
    1. udzielanie pomocy bezrobotnym, poszukującym pracy i osobom niezarejestrowanym, w tym osobom biernym zawodowo, w uzyskaniu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej oraz pracodawcom pomocy w pozyskaniu kandydatów do pracy,
    2. pozyskiwanie i upowszechnianie ofert pracy,
    3. udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy,
    4. udzielanie bezrobotnym, poszukującym pracy lub osobom niezarejestrowanym, w tym osobom biernym zawodowo, informacji o ofertach pracy upowszechnianych w bazie ofert pracy, o której mowa w art. 83 ust. 1 Ustawy oraz w innych ogólnodostępnych bazach,
    5. inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych, poszukujących pracy lub osób niezarejestrowanych, w tym osób biernych zawodowo, i pracodawców, w tym w formie giełd pracy lub targów pracy,
    6. nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z bezrobotnymi, poszukującymi pracy lub osobami niezarejestrowanymi, w tym osobami biernymi zawodowo oraz pracodawcami,
    7. zgłaszanie ofert pracy do ePracy,
    8. zapewnienie pomocy w zgłaszaniu ofert pracy do ePracy,
    9. weryfikacja pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy,
    10. koordynowanie działań w ramach bazy CV,
    11. prowadzenie punktu informacji PUP,
    12. pomoc w zakładaniu indywidualnych kont w systemie teleinformatycznym,
    13. prowadzenie pośrednictwa pracy związanego ze swobodnym przepływem pracowników w ramach sieci EURES,
    14. kompleksowe prowadzenie zadań związanych z Indywidualnymi Planami Działania,
    15. wsparcie osób do 30 roku życia,
    16. realizacja zadań wobec osób korzystających ze świadczeń z pomocy społecznej,
    17. wydawanie skierowań na badania lekarskie,
    18. udzielanie pomocy bezrobotnym, poszukującym pracy i osobom niezarejestrowanym, w tym osobom biernym zawodowo, w wyborze lub zmianie zawodu, miejsca pracy, kierunku kształcenia lub szkolenia, w planowaniu rozwoju zawodowego, a także przedsiębiorcom w planowaniu działań, których celem jest adaptacja do wymogów rynku pracy, w tym podnoszenie kompetencji zawodowych,
    19. udzielanie informacji o rynku pracy, zawodach, kwalifikacjach, możliwościach kształcenia i szkolenia,
    20. udzielanie porad zawodowych w zakresie możliwości rozwoju zawodowego, w tym pomocy w określeniu kompetencji, umiejętności, zainteresowań, uzdolnień i doświadczenia zawodowego oraz w zakresie umiejętności niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy i samozatrudnieniu, w szczególności z wykorzystaniem metod i programów, w tym standaryzowanych narzędzi diagnostycznych,
    21. organizowanie i prowadzenie szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy,
    22. udzielanie pomocy przedsiębiorcom:
      • w doborze kandydatów do pracy spośród bezrobotnych i poszukujących pracy,
      • we wspieraniu rozwoju zawodowego przedsiębiorcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych,
    23. realizowanie zadań określonych w ustawie z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w tym obsługa spraw dotyczących zezwoleń na pracę sezonową, obsługa spraw dotyczących oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi,
    24. opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej oraz przygotowywanie zestawień, raportów i sprawozdań dotyczących rynku pracy.
  2. Zadania z zakresu rozwoju umiejętności i podnoszenia kwalifikacji:
    1. kompleksowa organizacja szkoleń,
    2. kompleksowa obsługa spraw dot. kosztów nabycia wiedzy i umiejętności,
    3. kompleksowa obsługa postępowań nostryfikacyjnych,
    4. finansowanie opłaty za przeprowadzenie postępowania i wydanie decyzji w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych do wykonywania zawodu regulowanego albo do podejmowania lub wykonywania działalności regulowanej,
    5. kompleksowa obsługa bonu na kształcenie ustawiczne,
    6. kompleksowa obsługa pożyczki edukacyjnej,
    7. kompleksowa organizacja staży,
    8. kompleksowa organizacja staży z potwierdzeniem nabycia wiedzy lub umiejętności,
    9. kompleksowa obsługa spraw dotyczących Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
  3. Zadania z zakresu wspierania przedsiębiorczości i tworzenia nowych stanowisk pracy;
    1. kompleksowa realizacja spraw dotyczących środków na podjęcie działalności gospodarczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej,
    2. kompleksowa realizacja spraw dotyczących refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy, w tym dla spółdzielni socjalnych,
    3. kompleksowa obsługa dofinansowania kosztów wynagrodzenia dla spółdzielni socjalnych lub przedsiębiorstw społecznych,
    4. współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego i pośrednikami finansowanymi w zakresie wskazanym w art. 194 Ustawy.
  4. Zadania z zakresu zatrudnienia subsydiowanego oraz wspierania osób w szczególnej sytuacji:
    1. kompleksowa organizacja prac interwencyjnych oraz refundacji części kosztów zatrudnienia opiekunów osoby niepełnosprawnej,
    2. kompleksowa obsługa robót publicznych,
    3. kompleksowa obsługa zwrotu kosztów poniesionych przez podmiot prowadzący dom pomocy społecznej , jednostkę organizacyjną wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej z tytułu zatrudnienia skierowanych bezrobotnych lub poszukujących pracy,
    4. kompleksowa obsługa dofinansowań wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego, który ukończył 50 rok życia,
    5. kompleksowa obsługa prac społecznie użytecznych,
    6. kompleksowa obsługa stanowisk pracy zdalnej (grant),
    7. kompleksowa obsługa świadczenia aktywizacyjnego,
    8. kompleksowa obsługa refundacji kosztów opieki,
    9. kompleksowa obsługa kosztów przejazdu lub zakwaterowania,
    10. kompleksowa obsługa bonu na zasiedlenie,
    11. kompleksowa obsługa finansowania działań z zakresu reintegracji społecznej.
  5. Realizacja zadań z zakresu programów rynku pracy:
    1. obsługa projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus i innych środków zewnętrznych,
    2. obsługa programów specjalnych,
    3. obsługa programów regionalnych,
    4. obsługa programów pilotażowych,
    5. obsługa programu aktywizacyjnego dla osób niepełnosprawnych lub opiekunów osób niepełnosprawnych,
    6. obsługa programu wsparcia w sytuacjach szczególnych,
    7. bieżące rozliczanie i monitoring finansowy realizowanych projektów, w tym kontrola kwalifikowalności wydatków w ramach realizowanych projektów.
Wytworzył:
Udostępnił:
Kamil Drozdek
(2025-07-16 11:30:46)
Ostatnio zmodyfikował:

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki